donderdag 12 november 2020

Speculaas cake/muffin en een nieuw koekjes doosjes.

Koekjes doosje

Hey hallo. In deze lastige tijd ben ik heel druk met andere dingen en ontbreekt het me gewoon de tijd om regelmatig leuke projecten op mijn blog te plaatsen. Maar afgelopen week heb ik 8 leuke filmpjes opgenomen. Deze komen binnenkort online op mijn you-tube kanaal, mijn facebookpagina Creations by Jolan en natuurlijk ook hier. Hieronder zie je het doosje wat ik gemaakt heb voor het eerste filmpje. Erin zitten van die lekkere choco koekjes. Je kunt ze in iedere supermarkt kopen. Ze zijn apart verpakt en dus perfect voor een leuk doosje.

Klik op het plaatje hieronder om de tutorial te bekijken.




Hoe je het doosje maakt kun je zien op het filmpje hier onder. Natuurlijk kun je alle gebruikte Stampin' Up materialen bestellen via creationsbyjolan@gmail.com Heb je iets te vragen of wil je iets weten laat het me gerust weten.








Vond je het een leuk doosje vergeet dan niet het duimpje aan te klikken onder het filmpje. Wil je niks missen abonneer je dan op mijn you-tube kanaal.

HET RECEPT

Ook was ik deze week weer heerlijk aan het bakken. En omdat het recept niet op mijn facebook past plaats ik het hier. Deze keer heb ik muffins gebakken van het recept. Maar een cake is ook heerlijk. 

Wat heb je nodig:
250 gram roomboter, 2 grote appels, 120 gram suiker, 120 gram donker bruine basterd suiker, 3 eieren, 330 gram cakemeel, 2 eetlepels geschaafde amandelschaafsel, 1 pakje vanillesuiker en 3 thee lepels koek/speculaas kruiden. Eventueel witte chocolade

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 170 graden. Mix de boter (kamertemperatuur) met de witte, bruine en de vanillesuiker tot een romig mengsel. Voeg een voor een de eieren toe tot ze zijn opgenomen. Meng het cakemeel met de koek/speculaas kruiden toe. Schil de appels in kleine stukjes en roer dit door je deeg. Neem 12 muffin vormpjes en vul deze met het deeg. Strooi er wat amandelschaafsel over. Bak de muffins afhankelijk van de grote 30 minuten. Vet de cakevorm in en stort het mengsel in de vorm. Strooi er wat amandelschaafsel op. Deze cake mag 60 minuten in de oven. Wacht 15 minuten voordat je de cake omkeert. Ik heb wat witte chocolade gesmolten en er overheen gedaan.



Ziet dat er niet lekker uit?



Geen opmerkingen: