zaterdag 9 juli 2016

Handmade by me / Creations by Jolan


Hey hallo, wat leuk dat jullie hier weer een kijkje komen nemen. Mijn vriendin uit Portugal was vorige week hier en ze vroeg me een aantal labeltjes te maken voor haar. Ze maakt schitterende creatieve boeketten, tafelstukjes, bruiloft arrangementen en nog veel meer van dat soort dingen. Ze heeft als naam "Handmade by me" Maar leuke labeltjes zijn er niet echt te krijgen in Portugal.
Dus ik ben snel aan de slag gegaan met het dikke Kraft papier van Stampin'Up. Daarvoor heb ik een aantal kleine "Jar" potjes gestempeld en uitgestanst met de Stampin'Up stempel Jar of Love. Met de bijbehorende Thinlits heb ik ze uitgestanst. Daarin heb ik verschillende teksten voor haar gestempeld.
In de Nederlandse stempelset Recht uit het hart zitten heel veel bruikbare teksten. Veel plezier, Oeps te laat, Een bloemetje voor jou. Ik weet nu al dat ik deze set heel veel ga gebruiken. Door er een klein gaatje in te maken met een touwtje kan ze de labeltjes straks gelijk gebruiken!

Maar wat ik miste was de tekst "handmade" Ik wist zeker dat ik ergens een een set moest hebben liggen. Maar met de verbouwing hier in huis kan ik bijna niks vinden. Daar baalde ik behoorlijk maar niet getreurd.... wat lag er gewoon op mijn stapel met stempelsets BEWAREN... juist de stempelset Creatively Yours. En daar zat de tekst "Handmade" in net zoals ook "Made just for you" en "Created by". Dus ik heb snel nog een aantal stroken gesneden van 5 cm. Deze passen precies in de Scalop Tag Topper pons en de Banner Triple pons. En kijk een heel stel labels. Maar toen had ik het volgende probleem. Hoe ga ik die leuk verpakken en aan haar geven????



Ik heb snel een doos gemaakt door een stuk zwart cardstock te snijden van 24 x 24 cm en deze aan alle zijden te rillen op 4 cm. Ik heb alle hoeken ingeknipt tot aan de eerste rillijn. Wanneer je deze flapjes dichtplak krijg je vanzelf een doos van 16 x 16 cm. Ik heb daar dividers in gemaakt waar de labels precies inpassen.
Dat ziet er al gelijk anders uit.





Uit het dsp papier Pop of Pink maakte ik de deksel volgens het zelfde principe alleen een halve centimeter groter zodat het precies over de zwarte bodem past. Maar dan is hij nog wel heel kaal. Dus heb ik een belly bandje er om heen gemaakt van 7 cm. Deze kun je er zo afschuiven. Het zag er gelijk al anders uit. Zie je die leuke Melon Mambo Flamingo? Die komt uit de stempelset Pop of Paradise. Het ziet er al gelijk tropisch uit. Dat mag ook wel want op dit moment is het meer dan 40 graden in de schaduw in Portugal. 
Ik maakte de cluster verder af door nog twee labels te maken uit dezelfde papier set. Nog was ik niet tevreden.... Mmmm ik had nog een hoop blaadjes liggen van de krans die ik laatst gemaakt heb. Een aantal van deze blaadjes die ik gestanst had uit de Thinlits set Botanical heb ik er onder geschoven. Nu was ik wel tevreden. Met de stempel Labeler Alphabet heb ik de tekst "Handmade by me" gestempeld. Bijna klaar op een paar glitter bloemetjes na....  Ik ben heel benieuwd wat haar reactie is wanneer ze dit in de Brievenbus vind. 


Dus nog eventjes voor de duidelijkheid. De bodem heeft als maat 16 x 16 x 4 cm en de deksel heeft als maat 16,5 x 16,5 x 3 cm. Mocht je vragen hebben mail me gewoon eventjes op creationsbyjolan@gmail.com. Natuurlijk zijn alle gebruikte Stampin'Up materialen te bestellen via mij
Dank je wel weer voor het kijken. Groetjes Jolan

Gebruikte materialen:
Stempels: Recht uit het Hart art.nr: 143204, Labeler Alphabet art.nr: 141936, Pop of Paradise art.nr: 141581, Jar of Love art.nr: 141587 en Creatively Yours art.nr: 122612
Papier: Pop of Pink dsp art.nr: 141648 en Dazzling Diamond Glimmer paper art.nr: 135315
Cardstock: Whisper White art.nr: 106549, Old Olive art.nr: 106576en Black 30,5 x 30, 5 cm art.nr: 124267
Framelits: Botanical Builder art.nr: 140625
Ponzen: Banner Triple art.nr: 138292, Scalloped Tag Topper art.nr: 133324
Extra: Markers Melon Mambo en Early Espresso
Inkt: Old olive art.nr: 126953 en Memento zwart art.nr: 132708

Wis je dat ik een eigen You tube kanaal heb en je de leukste doosje daar vind?
Je mij ook op facebook kunt vinden en daar nog meer inspiratie te vinden is? 
Ik ook een eigen webwinkel heb. Klik daarvoor op het winkelwagentje.

Heb je vragen? Je kunt me altijd mailen op creationsbyjolan@gmail.com

1 opmerking:

nicolet zei

Wat zal ze onwijs blij zijn met zulke leuke orginele labels!
Groetjes Nicolet