dinsdag 19 april 2016

Creations by Jolan goes to the USA

Hey hallo welkom op mijn blog. Ik ben weer terug uit de USA. En wat heb ik genoten en wat hebben we veel gezien en gedaan.  Misschien heb je me op mijn privĂ© facebook gevolgd! 

Komende paar dagen een kleine impressie daarvan. Vanuit Amsterdam zijn we met WOW air naar Reykjavik gevlogen. En ik moet zeggen dat viel echt niet tegen. Ik zou dat beslist weer doen. De vluchthaven is nog niet klaar maar het was prima in orde. Ik had zelfs bijna zo'n IJSlandse trui gekocht.





Maar niet heus hoor....

Vanuit Reykjavik ging het rechtstreeks naar Washington. Daar hebben we gelijk een auto gehuurd. Pffff ik was de klos om de auto te besturen. Gelukkig was het licht buiten want ik moest wel even wennen aan deze tom-tom. Ik ben gewend om  veel te rijden dus dat zat verder wel goed. Het vliegveld lag aan de andere kant van Washington pjew het laatste stukje ging dwars door Washington. Maar tging goed allemaal. 



Bij Eveline gelijk met z'n allen op de kiek om deze foto te sturen naar onze andere Stampin'Up vriendinnen. 


Wat een heerlijke plaats is Falls Church waar Eveline woont.
Ik was gelijk verlieft op alle mooie huizen met de veranda's, overstek, aanbouw, garages ed
Ik heb veel foto's gemaakt en hoop eea ook bij ons huis toe te kunnen passen. 
(ik mag niet mopperen hoor wij hebben hier ook op drie plekken een veranda)


Alle huizen daar lagen aan een meertje en sommige eigenaren hadden een bootje met een elektrische motor zodat niemand daar overlast van zou hebben!!!!!! Lol......


Elke dag hadden we uitzicht op de "voer"bak van Eveline alwaar het een druk heen en weer was van diverse dieren. Zo heb ik eekhoorntjes gezien, verschillende soorten vogels en zelfs een vos.


We hebben heerlijk geshopt, bij de Jo Ann, Michaels en nog veel meer wat ik op mijn lijstje had staan. Ik ben zelfs de bouwmarkt in geweest voor blauwe tape.... Lol 

Eveline had een heel vervellende verslaving! Ohw? Jaa.... de Starbucks. Elke dag heb ik er wel een of twee gezien van binnen. De White Chocolate Mocha smaakte echt TE LEKKER!

We kwamen mr Brown ook nog tegen en ik wou ff kijken of er Stampin'Up dozen in zouden liggen.....

Maar helaas kijk op deze manier wordt de post bezorgd. Ik vond het zo'n grappig otootje. De postbezorger kan er aan beide kanten in/uit. Nou ..... Twas wel een heul klein otootje hoor.

De tweede dag zijn we met de Metro naar Washington gegaan. Volgens Eveline is dat echt de beste manier. Het ging idd heel erg makkelijk. In Washington hebben we heel wat gelopen en gezien. Helaas was de Cherry Blossom al van de bomen en we hebben goed en wel nog net een paar bloemetjes gezien. Deze moesten gelijk op de kiek vast gelegd worden.
 Hier sta ik met Eef voor het beeld van President Lincoln. Zie je onze tassen? Ik had speciaal "Holland" tassen en sjaals meegenomen. (niet wetende dat dit later heel wat gezelligheid zou opleveren) Het Witte huis vond ik in werkelijkheid kleiner .... Maar men vertelde dat er onder de grond zelfs een bunker zou zitten? Ik heb een selfie gemaakt daar maar het gebouw deed me niet veel.







3x raden waar we gingen lunchen.... Juist bij het Hard Rock cafe. Waar je ook in de wereld naar binnen ga is de sfeer en het eten hetzelfde. Het is er vaak zo druk dat je moet wachten op een tafeltje. Zo ook deze keer. Maar er was gratis wifi en onze handen zaten vast aan de telefoons om maar niks te missen.
We zijn ook nog naar de begraafplaats van de onbekende soldaat geweest op Arlington. Daar ligt onder andere de familie Kennedy. Maar jeetje wat was dat indrukwekkend de wisseling van de wacht en al die graven van gesneuvelde soldaten. Ik was er echt een beetje stil van. (dus niet alleen van al het lopen) De Amerikanen hebben zo wie zo veel respect en waardering voor hun soldaten. 


 Ik kan zo nog wel even doorgaan met foto's en verhalen want deze 4 dagen waren veelste kort. De laatste avond hebben we Eveline met haar man Jack en kids mee uit eten genomen als dank voor alle goede zorgen.
 Morgen het volgende verhaal. Namelijk Salt Lake City. Dus kom morgenavond nog een keer terug mocht je nieuwsgierig zijn.

groetjes Jolan







Geen opmerkingen: